Vrijdag 2 juni, van Nusnas naar Stromsund - Reisverslag uit Strömsund, Zweden van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 juni, van Nusnas naar Stromsund - Reisverslag uit Strömsund, Zweden van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 juni, van Nusnas naar Stromsund

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

02 Juni 2017 | Zweden, Strömsund

Gisteravond vroeg gaan liggen, dus vanochtend voor de wekker van zeven uur beiden wakker. Eruit en heerlijk rustig ontbijten. We zijn vroeg, om 8 uur gaan we richting de werkplaats van de Dalapaard. Eerst gaan we bij de vikingsboot kijken die onder een speciaal afdak staat. Het blijkt een kerkeboot te zijn. Ieder dorp heeft een dergelijke boot. Onderling worden hier wedstrijden meegehouden. Er gaan 21 roeiers in de boot. Daarna naar de werkplaats. Helemaal kunnen zien hoe het Dalapaardje gemaakt wordt. Helemaal met de hand. Het schilderen gebeurd ook hier maar ook thuis (net als bij ons vroeger de garnalenpellers). We waren onder de indruk! Teruglopend naar de camper, blijft Flip even staan bij ander Nederlandse camperaars. Het echtpaar blijkt uit 2e exloermond te komen. We rijden nog even door het plaatsje Nusnas zelf en vervolgen dan onze weg naar Mora
(10 km). Om 12.10 uur hebben we pauze langs de weg. Een weg langgerekt door de bossen (naaldbomen). Het is prachtig weer, de zon schijnt en we kunnen buiten soep met brood eten. Heerlijk!! Dit is genieten, auto toetert en zwaait. Na onze lunch en rustpauze vervolgen wij onze weg door de eeuwig zingende bossen (volgens Flip:-)) Het is 17 graden buiten. We zien de eerste sneeuw op de bergen in de verte De natuur is ontsproten en tweehonderd kilometer verderop zit alles nog in de knop.
Tegen 16.00 uuur rijden we Orensund binnen. We hebben een kleine pitstop aan de rivier, prachtig om de glinstering van de zon in het water te zien. Er zijn meer mensen die nog even genieten van de zon aan dit prachtig meer.
Om 18.38 uur komen we aan op de camping in Stromsund. Om 19.15 zitten we heerlijk te eten Het smaakt ons goed. Nu tijd voor onze blog en een kopje koffie. We hebben vandaag 428 km gereden. Morgen beginnen we aan de Vildmarksvagen....

• 03 Juni 2017 - 07:44

Janet:

Goedemorgen,
    Wat leuk om dit zo in de ochtend telezen.
    Wat hebben jullie al veel gezien.Trouwens 17 graden is ook lekker.S'avonds een vestje erover en lekker buiten zitten en Genieten.
    Volgens mij ook een schitterend gezicht met de sneeuw in de verte.
    Ja dat komt nu dichterbij
    Maar ik zal de plaatsjes/steden waar jullie langs komen eens opzoeken.Dit is voor mij abracadabra

• 03 Juni 2017 - 09:56

John Appel:

Hoi Flip en Anja,
    geweldig om te lezen hoe jullie reis verloopt, toch ook lage temp.
    zeg Flip op deze trip moet je met Anja ook een keer naar de Italiaan, een lekker wijntje en dan nog een en nog een.
    veel plezier en geniet ervan, groetjes uit Muntendam en denk om de geest en de wind de komende dagen.
    een dikke kunuffel van harma en john

• 04 Juni 2017 - 21:12

Roelf Korvemaker:

Hoi Flip en Anja,
    Fijn dat jullie reis goed verloopt. Op zo'n reis is er heel veel te zien. Geniet er van.
    Hartelijke groeten
    Roelf en Janneke