Woensdag 28 juni Gulsvik/ Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Woensdag 28 juni Gulsvik/ Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 juni Gulsvik/ Oslo

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

28 Juni 2017 | Noorwegen, Oslo

8.45 uur, we rijden via rijksweg 7 naar Oslo. Tegen 10.00 kunnen we de Laika servicen en rijden we verder. Dan komen we tussen Honnefossen en Oslo het eiland Utoya tegen, waar zoveel jongeren het leven lieten. We stoppen op een parkeerplaats en kijken naar het eiland met een onwerkelijk gevoel en de beelden van de tv in onze hoofd. We vervolgen onze weg naar Oslo en gaan op de camperplek (sjolist bobilparkering) bij de haven staan. hier kan de camper ook geserveced worden dus een prima plek aan de haven met uitzicht op de bootjes. . Even pauze en we gaan Oslo verkennen. We gaan lunchen in Oslo en besluiten smorebrod te nemen. Heerlijk! Wanneer we terugkomen gaan alle apparaten aan de stekker om op te laden. Er is hier een goede internet bereik dus de blog kan worden bijgewerkt.
Het is warm in Oslo, dus alle twee de korte broek aan. We gaan na de lunchpauze naar de Frognerparken of Viggelandpark. Met de benenwagen, want het is voor ons 30 minuten wandelen.
Het Viggelandpark is een uitgestrekte park die in de wijk Frogner ligt ten noordoosten van Oslo. In dit park vindt je het levenswerk van kunstenaar Gustav Vigeland. Het werk omvat 212 beelden van brons, graniet en smeedijzer. Het zijn allemaal naakte figuren die de levenscyclus van de mens uitbeelden. Prachtig om te zien. 58 bronzen beelden aan weerszijden van de brug. In het verlengde daarvan een fontein die wordt 'gedragen'door mannen, dan de 17 meter hoge zuil van graniet, de Monolitten.
Wanneer we terug zijn bij de camper gaan we BBQ en. Het is 24 graden in Oslo een heerlijke dag. Morgen wakker worden zonder wekker. We gaan dan het centrum van Oslo verkennen. We hebben vandaag 79 km gereden om in Oslo te komen.