Dinsdag 27 juni Alvik/ Gulsvik - Reisverslag uit Gulsvik, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 juni Alvik/ Gulsvik - Reisverslag uit Gulsvik, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 juni Alvik/ Gulsvik

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

27 Juni 2017 | Noorwegen, Gulsvik

Om 8.40 uur rijden we weg van de camperplaats in Alvik. We gaan verder op de rijksweg 7. De zon schijnt, het is 12 graden buiten, maar voelt in de zon aan als 20 graden Celsius. Even na Gravin krijgen we een smalle weg. Onze camper en touringcar. Tja, alle twee doorrijden kan niet. één van ons moet een iets terug. Kijken/meten en ja hoor het lukt, met enige mm werk.
Tegen 9.30 uur zijn we kort na Gravin in de Vallviktunnel en daarna de Hardangerbrug gepasseerd. In de tunnel kwamen we ineens twee keer een blauwe rotonde tegen. Ongelofelijk! Het leek wel Science fiction. Een witte kolom met een blauwe plafond. Onwerkelijk om dit ineens in de tunnel tegen te komen. Het leek wel een ruimteschip. Na de Hardangerbrug die 1400 meter lang is en 201 meter hoog is indrukwekkend stoppen we in Brimnes om een foto van de brug te maken. Dan weer tunnelen in een tunnel met vele bochten. We vervolgen onze weg richting Eidfjord en stoppen bij de voringsfossen een waterval in de gemeente Eidfjord. Na de watervallen en de beklimming naar Måbødalen aan rijksweg 7 komen we de Hardangervidda natuurmuseum tegen. We stappen even uit om te kijken en zien op het tegenoverliggend gebouw geiten op het dak grazen. We gaan via Geila naar Gol. In Gol komen we nog een staafkerkje tegen. We gaan rechtsaf in Gol op de rijksweg 7 en rijden op de kaart naar beneden naar Oslo. Nog 166 km te gaan. Dan komen we een afslag tegen richting een Meteorietenpark. We gaan kijken en komen via een smalle weg boven op een berg. het blijkt dat we al in de krater van de meteoriet staan. De krater die een omtrek heeft van 5 km. Het is gesloten maar de jonge man biedt ons aan om dan maar gratis het bos in te gaan om naar een mooi uitkijkpunt te lopen. Helaas kan hij als gids niet meer de wetenswaardigheden vertellen. Erg aardig om aan te bieden dat we zonder betalen toch naar boven mogen, maar we besluiten om onze weg te vervolgen en gaan weer naar beneden naar de rijksweg 7 en rijden naar Gulsvik. Hier gaan we op een Parkeerplaats staan. Het is 20 graden en we gaan nog even in de zon een biertje en rosé drinken. Om 20.00 uur eten we en dan na de koffie zoeken we onze bed op. Morgen naar Oslo. We hebben vandaag veel gezien en beleefd onderweg en 264 km gereden.