Zaterdag 24 juni Bismo>Laerdal - Reisverslag uit Bismo, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 juni Bismo>Laerdal - Reisverslag uit Bismo, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 juni Bismo>Laerdal

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

24 Juni 2017 | Noorwegen, Bismo

We zijn vandaag 4 weken onderweg en hebben tot nu toe 6583 km gereden.
Om 8.40 uur rijden we Bismo uit en via de 15 naar Lom. In Lom zijn we een van de eersten die het staafkerkje gaan bezoeken. Wanneer we het kerkje komen staan er 6 touringcarbussen, het wordt druk. We nemen een kopje koffie buiten. De zon schijnt er is weinig wind. Het is 14 graden.
Om 10.15 slaan we af op de 55. We gaan naar het Sognedal. Het blijkt een prachtige weg te zijn met veel natuur, panoramamomenten. Veel dalingen , we hebben ons niet gerealiseerd hoe hoog we nog zaten in Lom. We kwamen ook hier weer op de hoogvlakte. We staan op 16 34 m hoog. Overal ligt nog sneeuw, de zon schijnt af en toe, het regent af en toe Onderweg het momument in Elvester gepasseerd. Op een bepaald moment rijden we na alle hoogtes en dalen langs de lustrafjorden op de 55. Het zijn smalle wegen hier. We komen aan in Sognedalsfjora . Hier staat de Stedjekerk in het Sognedal waar een orgel in komt vanuit Groningerkerk. De kerk was te bezichtigen en we zagen dat de voorbereidingen voor het plaatsen van de orgel in volle gang was. Het balkon was inmiddels gemaakt.
Wij zijn doorgereden naar Mannheller en zijn met de boot naar Fodnes gegaan. Door de tunnel en vanuit deze tunnel op de Leardalcamping. We blijven hier voor de nacht staan. Flip gaat pannenkoeken bakken. Wat niet echt wil lukken......... De camping is druk en er is veel jeugd aanwezig. Later muziek te horen. Uit welke caravan/ tent komt dit? Wat blijkt? We lopen 200 meter van de camping af en we zien dat er boerenrock gaande is of te wel aardappelrock in het Noors: Jordeple rock. We vinden het alle twee wel aardige muziek om te horen, uitzinnige jeugd als later een helicopter vlak naast de camping land voor de hoofdact.
We besluiten te gaan slapen op de klanken van de muziek. Dit lukt ons goed na deze mooie dag en 181 km.

• 30 Juni 2017 - 07:36

Janet:

Goedemorgen,
    Het is je toch gelukt om nog een stukje te schrijven.We hebben gisyeren elkaar even gezien
    Via whats-app.Leuk om je tezien maar zeker gewrldig om de omgeving even tezien waar jullie
    waren.Aan een haven in Oslo.En wat hebben jullie schitterend weer.
    Weer heerlijk om telezen wat jullie gedaan hebben.En wat hebben jullie
    al veel km's afgelegd.
    Vandaag, vrijdag de 30ste juni, stappen jullie straks weer op de boot.
    Op weg naar ....bijna huis.
    Nog een paar mooie dagen
    Tot snel