Zondag18 juni> van Bodo naar Mo i Rana - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zondag18 juni> van Bodo naar Mo i Rana - Reisverslag uit Mo i Rana, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zondag18 juni> van Bodo naar Mo i Rana

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

18 Juni 2017 | Noorwegen, Mo i Rana

We komen tegen 1 uur in de nacht aan in Bodo. Het valt nog mee. We gaan naar de lpg tankstation, maar helaas voor ons is het zondag en dan kun je wel benzine en diesel tanken maar geen gas. We worden niet geholpen. Vol ongeloof rijden we naar Saltstraumen. Hier gaan we bij de receptie van de camping parkeren en slapen. Het is inmiddels 2 uur. We hebben zaterdag 131 km gereden en een boottocht van 5 uur gehad. Waarbij de boot de nodige deining had op zee. Gelukkig zijn we inmiddels wel een beetje gewend aan boten en deining.
Vandaag is het zondag en we worden zonder wekker tegen 9.45 uur wakker. We ontbijten en voelen ons "uitgerust". Vanaf de camping lopen we naar de brug in Saltstraumen. In Saltstraumen kun je 's werelds sterkste getijdenstroom zien. Het getijde water gaat hier door een kanaal van 3000 x 15 meter (lxb). Afhankelijk van het an heersende tij, kunnen er draaikolken van 10 meter breed ontstaan en het is een oorverdovend gebulder door kolkend water. Op de brug kunnen wij dit goed aanschouwen.
We rijden vanaf de camping via de 80 naar Fauske . Fauske is bekend geworden door de marmergroeve. De groeve levert roze marmer op. We tanken LPG in Fauske ( 10,7 ltr) We rijden Fauske uit en gaa naa ee aantal km. Een stop nemen voor de koffie. Het regent dus we blijven binnen. We rijden de hele dag op de E6. Na onze middagpauze vervolgen we onze weg op de E 6 eb na /rgbab zien we voorzichtig de zon. Ineens is het 18 graden buiten. We rijden door het Saltdal. Om 16.45 uur komen we de poolcirkel tegen. Vanzelfsprekend gaan we hier uitstappen en dit punt nader bekijken. We eten hier en vervolgen onze weg om 18.4 uur. We staan om 20.25 uur in Mo i Rana op de camping. We hebben vandaag 226 km gereden.