De Noordkaap - Reisverslag uit Nordvågen, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu De Noordkaap - Reisverslag uit Nordvågen, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

De Noordkaap

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

10 Juni 2017 | Noorwegen, Nordvågen

Het is even voor 0.00 uur en we zijn bij het symbool. Wat een mensen. Ieder viert op zijn manier dat hij op de Noordkaap bij het symbool is. De 1 is uitbundig, anderen zitten achter het glas in het gebouw, wat wij nu voor het eerst ontdekken. Er zijn mensen die op de fiets zijn gekomen, met de touringcarbus, met de auto, caravan of camper. De zon laat zich zien en we vangen een glimp op van de magische kleuren die dit geeft in combinatie met het symbool van de Noordkaap. Af en toe zon, af en toe wolken. We zien zowel de maan als de zon. Het is wel een spektakel, ondanks de wind en koude. Gevoelstemperatuur -2 graden Celcius. We gaan om 00.25 weer terug naar de camper en drinken er nog 1 op. Daarna in bed, en uitslapen. We hebben een rustdag vandaag.Vanochtend opgestaan en heerlijk rustig ontbijten. Daarna naar het gebouw op de Noordkaap. Hier is van alles te zien en te beleven. In de hal staat een piano waar mensen liedjes op spelen die iedereen kent. Er hangt een sfeertje. We hebben een film gezien van de vier seizoenen van de noordkaap. Het ontdekken van de Noordkaap in 1553 waarbij er een vaarroute werd gezocht om sneller naar China te kunnen varen etc. Het gebouw is zowel boven de grond als drie verdiepingen onder de grond.
Af en toe even buiten wandelen als de mist optrekt en dat kan snel zijn. Zo snel als de mist er is, zo snel kan hij ook weer verdwenen zijn en hebben we een prachtig uitzicht. Wanneer we in de camper lekker warm zitten, schud de camper van de windsnelheden. Ongelofelijk.
Vanavond na 23.00 uur belooft de mist op te klaren en wordt het half bewolkt. We doen vannacht nog een poging om de zonsondergang en opgang te kunnen zien. Morgen gaan we weer reizen richt Alta.

• 10 Juni 2017 - 20:07

Marijke:

Super! Jullie zijn er. Even een dagje rustig aan hebben jullie wel verdiend hoor

• 11 Juni 2017 - 14:28

Dirk :

Weer een mooi verhaal van jullie! En wat een belevenis lijkt me dit. Geweldig. Geniet ervan.
    Met een hartelijke groet, Dirk.

• 11 Juni 2017 - 22:00

Janet:

Wauw wat een ervaring lijkt me dit.
    En wat een drukte.Een ervaring rijker