Woensdag21 juni > Øysandan/Kristiansund - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Woensdag21 juni > Øysandan/Kristiansund - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Woensdag21 juni > Øysandan/Kristiansund

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

21 Juni 2017 | Noorwegen, Kristiansund

Om 8.50 uur vertrekken we via de E39 naar Halsa. Hier nemen we de veerboot naar Kanestraum. We bereiken om11.03 de veerboot, die om 11.20 uur vertrekt. De overtocht duurt 20 minuten. De E39 gaat over in de 70 , we nemen de afslag naar boven op de 70 en komen op deze weg plotseling een dier met jong tegen. Turen in de verte wat voor dier het is, je weet het hier nooit. Het blijkt een ree te zijn met jong. Ongelofelijk, midden op de rijbaan. Een prachtig gezicht. We vervolgen onze weg en komen aan in Kristiansund. We parkeren bij de haven. Inmiddels weten we dat wij hier de meeste kans op camperplaatsen of parkeren hebben met de Laika.
We gaan als eerste naar de in 1964 voltooide Kirkelandkerk. We zien de kerk als eerst van achteren en beseffen dat we er al langs zijn gereden,maar er geen kerkgebouw in hebben gezien. Het gebouw ziet er qua vormgeving zeer bijzonder uit. We lopen naar de voorkant en zowaar de deur staat open! We lopen naar binnen, het orgel speelt,we zien al lopend naar binnen de meer dan 300 gekleurde ramen voor ons. Dit is het meest kenmerkend van de kerk. Prachtig!! De ramen,het orgel! We zijn onder de indruk van dit magisch moment en kunnen alleen maar stil gaan staan en het op ons in laten werken.
Vanuit de kerk lopen we naar beneden,naar het centrum en haven. Er ligt een enorm cruiseschip in de kleine haven.
We maken nog enkele foto's en gaan terug naar de camper. We vinden een camping even buiten Kristiansund en besluiten hier te gaan overnachten. Het is 16.00 uur. Camper leeg en vol wat moet, de was doen en camper schoon maken van binnen. Vanavond rustig aan.
We hebben vandaag 188km. gereden.
Morgen naar Karvag waar de Atlantische weg ligt. Een weg die eilanden verbindt door middel van indrukwekkende bruggen.

• 25 Juni 2017 - 17:17

Ja Onkunde:

Erg leuk jullie te volgen! De dagen zullen nu wel druk zijn. Hoop dat je het schrijven nog even doorzet. Hebben we jullie mooi kunnen volgen op jullie prachtige reis. Wij vertrekken volgende week zondag die kant op. Zin in.