Zaterdag 1 juli Hjorring/ Handewitt - Reisverslag uit Handewitt, Duitsland van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 juli Hjorring/ Handewitt - Reisverslag uit Handewitt, Duitsland van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 juli Hjorring/ Handewitt

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

01 Juli 2017 | Duitsland, Handewitt

8.50 uur. We rijden. Van Hjorring naar Viborg. De zon schijnt volop, dus de korte broek kan aan. het is 22 graden buiten. Voor Viborg gaan we in de pauze nog heerlijk buiten zitten. We gaan langs Billund en kijken naar de ingang van Legoland en de figuren die bij de entree staan en gemaakt zijn van de wel bekende legoblokjes. We gaan er niet in, want het is echt voor kinderen! De entree prijzen liegen er niet om; € 48,26 p.p. voor volwassenen.
Kinderen iets goedkoper, maar toch een duur dagje uit. Na Billund nemen we de lunchpauze en gaan dan besluiten hoe we verder gaan.
We gaan na de pauze richting de kust> Esbjerg. Hier staat een beelden/ sculpturengroep van 9 meter hoog. Het zijn vier zittende mannen die uitkijken over het water van de Waddenzee. De beelden beeldt de pure en onbedorven man uit in de ontmoeting met de natuur. De vier witten mannen!
Vanuit Esbjerg rijden we langs de kust naar Ribe. Ribe is de oudste stad van Denemarken en ook de oudste van heel Scandinavië. Een prachtig stadje met een oude kern van vakmanhuizen, de romaanse Domkerk staat in het midden, daarom heen een plein met de vakmanhuizen. We gaan in een oud knus kroegje/ winkeltje zitten voor een kop koffie en een glas bier. Het is een gezellig stadje met een knus klein drink/eetgelegenheid waar ze heerlijke nougat hebben. We constateren dat de kust van Denemarken ook de moeit waard is om te ontdekken, zeker de waddeneilanden die op de kaart nog verder naar beneden liggen. Een reis langs alle waddeneilanden van Duitsland en Denemarken moet vast de moeite waard zijn om te maken. Helaas hebben wij hier geen tijd meer voor. Wij rijden door naar de grens van Denemarken en Duitsland en passeren deze om 21. 00 uur. We rijden door naar Handewitt en gaan hier staan voor de nacht.
We hebben vandaag 428 km gereden. Morgen de laatste kilometers naar huis!