Zondag 25 juni Bismo> Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zondag 25 juni Bismo> Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zondag 25 juni Bismo> Bergen

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

25 Juni 2017 | Noorwegen, Bergen

We vertrekken vandaag om 8.45 uur met als reisdoel Flâm. In Flâm aangekomen blijkt dat er voor ons pas in de avonduren een retour te boeken is in de trein. Jammer, misschien hadden we een avond ervoor via internet kunnen boeken. Aan deze mogelijkheid hebben we niet gedacht. Wachten tot de avonduren is voor ons geen optie, daarnaast sussen we ons zelf en zijn we er van overtuigt dat we al zoveel panorama uitzichten hebben gezien. Op zoveel verschillende plaatsen en landschappen die Zweden, Finland en Noorwegen heeft, dat we waarschijnlijk niet veel missen. We kijken nog even om ons heen en besluiten om verder te reizen naar Voss. Inmiddels komen we bij Flâm uit de tunnel en hebben we vanaf De laerdalcamping al 45 km tunnels gehad. We tunnelen veel in Noorwegen. Om 13.20 uur nemen we pauze en onze lunch bestaatuit zelfgebakken pannenkoeken met stroop! Heerlijk!
Om 16.00 uur zijn we in Bergen. Hier is 1 camperplaats voor een 20 tal campers. Inclusief electriciteit tegen betaling. Haaks op deze camperplaats zijn een aantal parkeerplaatsen waar je ook aan beide zijden van de weg kunt staan. De camperplaats is vol, dus wij besluiten op de haaks gelegen parkeerplaatsen te gaan staan. Het is een komen en gaan van campers. Het werkt ook voor ieder hetzelfde; vrouw eruit, kijken hoe er gedraaid moet worden De ene maakt nog heftiger gebaren dan de ander. En er vallen ondertussen heftige buien. De mannenkunnen er ook wel iets van. 1 man doet vol ongeduld zijn hand uit het vooraan gebaard naar zijn vrouw. Hilarisch om te
Zien. We gaan eten en zien dan het bordje dat je van ma-vrijdag alleen in de nacht hier mag parkeren en niet overdag. We besluiten om de blokken maar weer weg te halen en nu alvast maar erna der plek te gaan zoeken bij de tennisbaan even verderop. We wandelen nog een uurtje en gaan dan slapen. Morgen Bergen bekijken! We hebben vandaag 218km gereden