Maandag 19 juni Mo i Rana naar Bolreinen - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Maandag 19 juni Mo i Rana naar Bolreinen - Reisverslag uit Steinkjer, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Maandag 19 juni Mo i Rana naar Bolreinen

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

19 Juni 2017 | Noorwegen, Steinkjer

We staan vandaag een half uur later op ( 7.30 uur) We vertrekken rond 9 uur richting Trondheim. Vandaag willen we km maken! Iedere twee uur een korte stop of pauze. Het is 10 graden en het regent. Prima dag om km te maken. We verlaten Mo i Rana en rijden langs e Ranfjorden eerst naar Mosjoen. We rijden door een berglandschap. 30 km onder Mosjoen bevindt zich de lakforsenwaterval. Ca 300 meter lang en 80cm breed.
Tegen 11.00 uur staan we in Lakforsen bij de waterval. Het is 12 graden en het regent. We gaan eerst koffiedrinken. Dan is het droog en gaan we naar buiten om foto's te maken en ons vergapen aan de grote hoeveelheid water wat we zien.
De pauze nemen we wanneer we de provinciegrens van Nordland/ Trøndelag passeren. Het is dan 13.00 uur. We eten nog een heerlijk warm wafel en vervolgen onze weg richting Namskogen. Hier gaan we boodschappen doen.
In Namsen zien we de grootste zalmtrap van Europa, bij Fiskumfossen. We hebben geen zalm gezien, maar wel veel water en een lint van houten bruggetjes die naar beneden liep. Via de houten bruggetjes konden we dicht bij het water komen.
16.45 uur we rijden weer!
We gaan naar Grong, vandaar naar Vegset en dan naar de rotstekeningen in Bolreinen. Hier vindt je in het bos rotstekeningen van ca. 6000 jr. oud. Een levensgroot hert!
We besluiten om hier te blijven staan voor de nacht. Het is 18.30 uur en we gaan eten koken. Morgen naar Trondheim!
We hebben vandaag 333km gereden. Het was een regenachtige dag.

• 23 Juni 2017 - 08:11

Janet: