Zaterdag 17 juni, 21e dag Eggum/ Bodo - Reisverslag uit Eggum, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 juni, 21e dag Eggum/ Bodo - Reisverslag uit Eggum, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 juni, 21e dag Eggum/ Bodo

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

17 Juni 2017 | Noorwegen, Eggum

We vertrekken vandaag om 9.00 uur uit Eggum. We gaan naar Borge omdat we het Viking museum willen bezoeken. Het is bewolkt, 12 graden en droog. We komen om 9.15 uur bij het Vikingmuseum aan, het blijkt om 10.00 uur open te zijn. We gaan dan toch maar de camper nog even schoonmaken en koffie drinken. Na het bezoeken van het museum en het vikingsschip vervolgen wij onze weg op de E10 en rijden we naar Ramberg waar we een prachtig uitzicht hebben vanuit de westkust van het eiland. Ook hier zien we een hagelwit strand net als op de Vestralen aan de westkust. Ongelofelijk! Het witte zand, de kleur van het azuurblauw/groene water, de scheren in het water en de enorme bergen begroeit met groen op de achtergrond. Het zijn plaatjes die je alleen maar in boeken ziet.
Na een pauze vervolgen we onze weg naar Sund. Hier is een motormuseum met scheepsmotoren en een smid die uit een staafje ijzer een aalscholver kan maken. Heel knap gedaan. We stappen uit de camper en horen het gestamp van een motor. Flip was nergens meer te bekennen......... Achter het geluid aan!.
De weg er naar toe was wederom prachtig en idyllisch. We zien wel dat het mistiger wordt in de bergen. We zien allen nog de onderkant van de bergen. De mist hangt heel laag. We komen tunnels en bruggen tegen die ieder op zich een waar kunststuk zijn of opgaan in het landschap. De bruggen zijn werkelijk prachtig aangelegd. We vervolgen onze weg naar het laatste stukje Lofoten. We komen door pittoresk vissersdorpjes en blijven bij Reine en A even langer. Om 18.06 staan we in de haven van Moskenes. Hier gaan we op de boot naar Bodo. Het vast land en verlaten we de Lofoten. We hebben de boot gisteren gereserveerd en kunnen dan ook in dat vak gaan staan. We gaan nog lekker warm eten koken, want de boot vertrekt pas om 20.30 uur.
De reis duurt vier uur.
Om 19. 45 komt de boot aan, om 20.00 uur gaan we als eerste de boot op. Het reisschema is gewijzigd horen we van de mevrouw die langs komt om te controleren. De boot doet beide eilanden vaeroy en Rost aan. Eilanden die onder A liggen. We krijgen reductie (We betalen alleen voor Flip en de Laika) omdat de reis nu 5,5 uur duurt. Dit betekentdat we nu op de boot naar Bodo zitten om ons blog bij te werken. Het is 23.10 uur, klaarlichte dag en we komen als het goed is om 2 uur aan in Bodo. Hier gaan we eerst lpg tanken en dan slapen.

• 18 Juni 2017 - 12:42

Janet:

Goedemiddag,
    Wat is dit heerlijk om dit allemaal telezen.Net alsof ik mee ben op jullie reis.Kan het me
    allemaal inbeelden van het moois wat jullie zien.was een lange bootreis volgens mij.Vandaag een rustdag
    bij jullie of weer aan de rit.Geniet van het moois wat jullie allemaal nog zien.Fijne dag vandaag

• 18 Juni 2017 - 15:46

Henny:

Hoi, dat is toch geweldig wat jullie allemaal zien tijdens de reis. Nog mooie dagen verder he.

• 19 Juni 2017 - 12:31

Jan B.:

Leuk om jullie zo te volgen, veel is voor mij herkenbaar. Geniet ervan ook onder poolcirckel is het mooi. :)

• 19 Juni 2017 - 22:23

Anneke En Piet:

Hallo Flip en Anja. Wij volgen het reisverslag van jullie wat een mooie reis en een geweldig natuur komen jullie doorheen .Nog een goede reis .Groetjes