Donderdag 15juni, 19e dag. - Reisverslag uit Stokmarknes, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Donderdag 15juni, 19e dag. - Reisverslag uit Stokmarknes, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Donderdag 15juni, 19e dag.

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

17 Juni 2017 | Noorwegen, Stokmarknes

9.30 uur, we rijden van de camperplaats in Andenes. We zien nog een hand van Goff ons uitzwaaien vanuit de camper.We rijden Andenes uit en gaan het eiland Andoya via de westkust verlaten via Bleik en Stave. Het is vannacht begonnen met regenen en het is nu bewolkt, 12 graden en miezerig nat buiten.
In Bleik zien we een klein haventje, alles is hier groen, de hellingen, de bomen zijn groen en het water heeft een mooie azuurblauwe/groene kleur. Om 11.30 uur nemen we pauze. We merken op dat we beiden stram zijn over onze gehele lichaam. Mogelijk komt dit van het zich hebben moeten " houden" op de boot gisteravond. De boot die erg deinde van voor naar achteren en van links naar rechts .
We zijn vandaag over de helft van onze reis en merkten toch dat de intensieve dagen van 7 tot ongeveer 23.00 uur zijn tol begint te eisen. We willen nog van alles zien en doen, maar beginnen te beseffen dat we niet alles kunnen zien omdat we ook iedere dag kilometers moeten afleggen. We hebben nu besloten om de Preikenstolen , de klif die 605 meter boven de Lysefjord in de provincie Rogaland te laten vallen.
Het regent momenteel, het weer wordt er niet beter op. We staan in een haventje in Normela aan de westkust van het eilandjes Andoya. We rijden na de pauze verder naar Stokmarknes op het laatste eiland van de Vesteralen > Hadseloya.
Morgen met de boot van Melbu naar Fiskebol, het eiland Austyagoya van de Lofoten!
We hebben vandaag 153 km gereden.