Zondag 11 juni 2017, van De Noordkaap naar Alta - Reisverslag uit Burfjord, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zondag 11 juni 2017, van De Noordkaap naar Alta - Reisverslag uit Burfjord, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zondag 11 juni 2017, van De Noordkaap naar Alta

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

11 Juni 2017 | Noorwegen, Burfjord

Vanochtend om 8.45 uur rijden we weg vanaf de Noordkaap. De zon schijnt, de lucht is blauw! Het weer is helder. We kijken goed om ons heen of we nu iets zien wat we door ander weersomstandigheden mogelijk niet hebben kunnen zien. We zien het niet dus hebben we een goed gevoel wanneer we vertrekken.
We rijden dezelfde weg terug tot aan Olderfjord. De hele weg E 69 loopt langs de 123 kilometer lange Porsangerfjord. De vierde langste fjord van Noorwegen. We rijden wederom door de zes tunnels heen die gezamenlijk een totale lengte hebben van 15.108 meter.
We gaan nog even door het dorpje Honningvag rijden en komen langs de haven en zien hier het cruiseschip Aida liggen die in Papenburg op de Meijer Werft is gebouwd. Ook zien we dat de stokvis hier al te drogen hangt. Ongelofelijk wat veel gedroogde vis!
Bij Olderfjord gaan we linksaf de E6 op richting Skaidi en Alta, wat een mooie weg, boven op de bergen, veel sneeuw. De weg gaat omhoog en omlaag en omhoog en omlaag. Bij iedere bocht weer een nieuw panorama, geweldig!
We nuttigen de lunch boven op de bergen in de sneeuw bij Kvalsund (erwtensoep). Na de lunch vervolgen we onze reis naar Alta. De kale bergen met sneeuw laten we achter ons en we krijgen weer de berkenbomen en later de dennenbomen en het groen. We zien varens onder de dennenbomen en beseffen dat we drie dagen geen groen hebben gezien. Het doet warm aan om weer de groene natuur te zien. We zoeken de camping op aan de rivier . De rivier de Alta is een snelstromende rivier die behoort tot de beste zalmrivieren van het land.
We zijn vroeg op de camping, alles weer vol en leeg in de camper en het is heerlijk genieten in de zon. Vanavond na het eten de voorbereidingen voor morgen. Nog even kijken op onze blog of er reacties zijn. Erg leuk om te weten dat iedereen de verslagen op prijs stelt en af en toe een reactie achterlaat. We genieten ervan! We hebben vandaag 246km gereden.

• 11 Juni 2017 - 22:03

Janet:

Inmiddels zijn jullie alweer bij de volgendd bestemming.
    Blij dat het mooi en helder weer was.
    Zo te horen is er veel tezien.
    Fijne avond en een fijne reisdag morgen

• 12 Juni 2017 - 11:55

Jacomijn:

Heb de laatste reisverslagen van jullie gelezen. En genoten! Net zal jullie begrijp ik wel. Wat een fijne reis! Dat komt in Noorwegen ook vast goed. Veel plezier en hartelijke groet.