Vrijdag 9 juni 2017 Van Lakselv naar De Noordkaap - Reisverslag uit Nordvågen, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 juni 2017 Van Lakselv naar De Noordkaap - Reisverslag uit Nordvågen, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 juni 2017 Van Lakselv naar De Noordkaap

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

10 Juni 2017 | Noorwegen, Nordvågen

Vandaag is de 14e dag en zijn we twee weken onderweg. We zijn vroeg op, want de garage gaat om 8.00 uur open en dan willen we er zijn!! Om 8.15 krijgen wij in overleg met de garage duidelijkheid hoe onze dag er uit zal gaan zien en of we rijden vandaag. De garage haalt voor ons een camperband uit Karasjok, we verwachten dat hij voor 12.00 uur weer terug is met de juiste band. Geweldig! Dat betekent dat we vandaag weer on the Road kunnen! Yes! Wat een geluk. We hebben warme kleding aan vandaag, het is 6 graden buiten en mistig. Het is waterkoud.
Al met al met de goede service van de garage en de lekkere wafel en gratis koffie rijden we om 13.53!. Het thuisfront is op de hoogte gebracht en wij vervolgen onze weg naar De Noordkaap.
De laatste kilometers er naar toe is zowel spectaculair als ook inspannend rijden voor de chauffeur. Door vier tunnels, enorme stijgingspercentages van zeker 10% en dan niet even maar langdurig. Iedere bocht geeft weer nieuwe adembenemende uitzichten. Geweldig. Dan bereiken we de laatste kilometers, het is rots om ons heen met sneeuwresten. We zagen al eerder een rots in de wolken hangen. We komen in de mist en zien niet of de weg doorgaat, linksom of rechtsom gaat. Dan opeens zien we het bord Nordkapp en komen we bij de kassa. We besluiten om twee nachten te blijven, hopend op af en toe een glimp van de zon. We parkeren de Laika op een plaats voor campers en caravans. Gewoon maar in de rij zetten. Onze zicht is niet meer dan 20 meter. We gaan naar buiten en dan blijkt dat we op een erg winderige koude rots staan. De deuren goed vast houden anders waaien ze stuk. Het is koud, mistig, gevoelstemperatuur van min 2. We vinden het maar wat spannend. Na het eten gaan we een uurtje pauze houden omdat we om 24.00 uur zon verwachten en dit willen we meemaken. We gaan om 23.30 uur naar buiten en de mist is opgeklaard. We zien nu pas waar we zijn en dat er gebouwen staan. Wel zo prettig. We lopen richting het symbool van de Noordkaap.
We hebben vandaag 180 km gereden. Van Blijham naar de Noordkaap hebben we 3868 km gereden.

• 12 Juni 2017 - 19:15

Meindert En Joke:

wat een prachtige verhalen en ervaringen in het hoge noorden. nog veel reis plezier