Donderdag 8 juni. Van Inari naar Lakselv - Reisverslag uit Lakselv, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Donderdag 8 juni. Van Inari naar Lakselv - Reisverslag uit Lakselv, Noorwegen van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 juni. Van Inari naar Lakselv

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

09 Juni 2017 | Noorwegen, Lakselv

7 uur in de ochtend worden we wakker zonder wekker. De wekker is gisteren gesneuveld bij het remmen voor een rendier.
We gaan museum Siida opzoeken in Inari.
De zon heeft de hele avond en nacht aan de hemel gestaan. De kachel hoeft niet of nauwelijks aan in de camper. We lopen in het museum en besluiten om hier te lunchen (rijst met kerriesaus). We gaan vandaag naar de NOORDKAAP!. Warm eten gehad en de rest van de dag zorgen we dat we op de Noordkaap komen. We hebben er zin in. Lang over gedroomd en gepraat, vandaag gaat het gebeuren!!
De reden dat we nu toch doorrijden is het weer. Vandaag en morgen nog helder. Dus vannacht willen we de zon onder en op zien gaan. De komende dagen is het mistig op de Noordkaap en zie je niet veel.
Om 12.00 uur vertrekken we richting de Finse/ Noorse grens. We rijden via de provinciale weg 92 die van het Finse Kaamanen naar het Noorse Karasjok gaat. Wat een beleving helilingspercentages hoogte van 6 tot meer dan 10 %. Een weg van 88 km lang. Het voelt alsof we in een achtbaan zitten> omhoog en naar beneden, omhoog en naar beneden. We hebben genoten.
Om 13.30 passeren we de grens van Finland.
We rijden van Karasjok naar Lakselv. Lakselv ligt onderaan de Porssangerfjord. We tanken nog even diesel en dan naar de Noordkaap. We hebben er zin in. We rijden op de E6 en besluiten nog een uurtje te gaan slapen, we moeten nog 160 km rijden. Na een uurtje rijden we weer en komen Ytre Beillefjord tegen. Dan opeens een raar geluid. We denken eerst nog dat het aan de ribbels en spoorvorming van de weg ligt. Toch er maar snel uit.
Wat blijkt. Ons linker voorwiel staat lek en plat op de weg. Het is 18.00 uur.
Wat een domper/ wat een geluk dat het geen klapband is geweest. We besluiten meteen te handelen en bellen de ANWB. De mevrouw van de ANWB geeft aan dat er binnen twee uur iemand moet komen. We staan aan de Porssangerfjord het uitzicht is prachtig. We wachten! 18.50 , we worden gebeld door de sleepdienst. Hij komt vanuit Lakselv ons ophalen. Om 20.00 uur is de sleepdienst gearriveerd. Wat een toestand en spektakel. De band is niet meer te redden en moet worden vervangen. Laika en Flip op de sleepauto en ik voorin bij de meneer van de sleepdienst. Om 21.30 zijn we in Lakselv. Laika van de wagen en we rijden naar de garage. Er blijkt een band op voorraad te zijn, maar daar zijn wij niet zo zeker van. Alle scenario's nemen we door met zijn tweeen. We besluiten om in bed te gaan en morgen af te wachten wat de dag ons gaat brengen. Hopelijk een camperband! We hebben vandaag 241 km gereden.
Morgen hopelijk naar De Noordkaap!!

• 09 Juni 2017 - 12:01

Roelf En Janneke:

Hallo Anja en Flip,

We hebben jullie reisverslag weer gelezen.
    Geweldige ervaringen met rendieren, eland en de prachtige landschappen.
    Hoe vervelend dat jullie nu een lekke band hebben.
    Wij hopen dat een band voorradig is en dat jullie vandaag de Noordkaap kunnen bereiken.
    Wees voorzichtig en wij reizen met jullie mee.

Hartelijke groeten Roelf en Janneke.

• 09 Juni 2017 - 20:29

Kees Kap:

Hallo Klatters
    Ik zie dat jullie je goed vermaken.
    Groeten Tinie en Kees kap