Maandag 5 juni Vilhelmina naar Lulea - Reisverslag uit Luleå, Zweden van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Maandag 5 juni Vilhelmina naar Lulea - Reisverslag uit Luleå, Zweden van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Maandag 5 juni Vilhelmina naar Lulea

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

09 Juni 2017 | Zweden, Luleå

Het is 8.50 en we verlaten de camping in Vilhelmina.
Vandaag de 10e dag. We hebben in totaal 2450 km gereden, gemiddeld gebruik 1 op 9. Gemiddelde snelheid: 61 km.
In totaal39 uur en 35 minuten gereden. Het is vandaag 4,5 graden buiten, regenachtig en bewolkt. We rijden op de " inlandsvagen". We vinden het al ' normaal' dat we lang daglicht hebben. Hierdoor glipt de tijd ons door de vingers en is het in de avond snel 0.00 voor we beseffen dat we in bed moeten. Wanneer we in de nacht wakker worden schijnt de zon volop. De lampen in de camper hebben wij niet nodig momenteel.
We gaan vandaag richting de kust via Storuman voor diesel en Pitea om gas te tanken.
We komen de hele dag rendieren tegen en maken video en foto's. Het is oppassen met deze beesten ze vallen soms niet op qua kleur in de berm en staan zo ineens op de weg.
Om 10.00 uur koffie gedronken op een P aan de weg. We zien een meer en gaan (net als in Nederland)naar de rand van het meer lopen om hier een kopje koffie te drinken. Dit blijkt geen succes , we komen in het moeras te staan en moeten terug naar boven.
In Arvidsjaur boodschappen gedaan in een ICA winkel. Lekker warm vlees gekocht, heerlijk in de camper opgegeten met een zelfgemaakte salade. We hebben een luxe lunch.
Na onze middagpauze rijden we weer om 14.50 uur. De temperatuur is 16 graden en het is droog en weinig wind.
In storuman bij de dieselpomp, drie mannen op motor gesproken. Ze komen uit omgeving Gasselte.
In Pitea LPG getankt: 13 liter. In vier dagen 13 liter LPG verbruikt.
We zijn moe en liggen om 22.00 uur in bed op de camping in Lulea. We hebben 388km gereden.