Zaterdag 3juni 2017 Van Stromsund naar Ankerede - Reisverslag uit Ankarede, Zweden van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu Zaterdag 3juni 2017 Van Stromsund naar Ankerede - Reisverslag uit Ankarede, Zweden van Flip en Anja Klatter - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3juni 2017 Van Stromsund naar Ankerede

Door: Flip en Anja

Blijf op de hoogte en volg Flip en Anja

04 Juni 2017 | Zweden, Ankarede

We zijn een week onderweg!
De wekker gezet om 7.15. Vanochtend bakt Flip warme croissantjes met ham en kaas! Ho , wordt het zo'n dag? Ja, het belooft weer een mooie dag te worden!!. De zon schijnt, heerlijk ontbijten en rustig op gang komen vandaag Tot onze verbazing rijden we dan toch om 9.00 uur van de camping. De camper weer alles vol en leeg wat moet. Vanavond geen camping!
We rijden vandaag de Vildmarksvagen. We gaan richting Gadedde. Onderweg een korte wandeling gemaakt. In Gadedde pauze en maken we een praatje met een ouder echtpaar die op het balkonnetje wijn zit te drinken. De oude man vertelt dat de Vildmarksvagen gisteren feestelijk is geopend. Gelukkig, want dan kunnen we na onze korte pauze onze weg vervolgen. Zodra we richting Stora Blasjon rijden zien we dat de vlaggetjes van de Vildmarksvagen uithangen. Ten teken dat de weg open is.
We komen prachtige vergezichten tegen en de eerste sneeuw. In Ankarede de kerkdorp bekeken van de Sami. De Sami gaan hier naar de kerk en blijven in de oude woningen 1 nacht overnachten.
Het smeltwater raast door de rivier die achter het kerkdorp loopt. We lopen over de houten brug waar in de winter als er sneeuw ligt de sneeuwscooters hun sporen achterlaten. Ook nu de sneeuw gesmolten is zie je dat de houten brug is groeven heeft waar de sneeuwscooter doorheen gaat in de winter. Het is bijna 17.00 uur. We besluiten om hier te overnachten en gaan soep met pannenkoeken eten. We hebben vandaag 192 kilometer gereden. Morgen vervolgen we onze weg op de Vildmarksvagen !

• 07 Juni 2017 - 15:57

Janet:

Wat weer heerlijk om jullie update te lezen..
    Heerlijk weer nog bij jullie gelukkig